Cita


"No podem canviar les cartes que ens han repartit, però encara hem de jugar la partida."

Randy Paush



dijous, 12 de març del 2009

El viatger



Tots els matins passe pel teu indret,
doncs el carrer és teu.


No sé què fas, demanes?
però ahí estàs, mires, observes, penses...

Tots els matins et veig
però no et mire.

Tu si,
no tens paüra,
però tampoc tens res.
Només ets lliure.
Pot ser ets un viatger,
aventurer que viu el dia a dia.
(de vegades m'agradaria ser com tu)
O has tingut una vida difícil,
complicada.


Tal vegada tots menyspreen la teva presència
i fan com jo,
desvien la mirada:
a la vorera d'enfront,
a un comerç,
a un cartell,
a un anunci,
o a res.
Però la ment va cap a tu:
qui ets?
d'on?
quina llengua parles?
què t'ha passat?
necessites alguna cosa?
Totes aquestes preguntes
m'agradaria fer-te.
Però calle,
millor ni ho pense,
estaria boja!


De sobte un dia passe,
i ahí estàs,
com tots els matins.


Avui si,
et mire,
em mires,
somrius,
somric,
somric més,
amb les dents
(doncs el teu gest diu molt de tu,
és franc)
I tots els matins
a partir d'aquell matí,
passe,
ens mirem
i riem.

Ja no ets un desconegut,
un vagabund;
ets un viatger,
un rodamón,
un aventurer,
pot ser el meu heroi.
I tens un nom:
germà.

6 comentaris:

zel ha dit...

COI, QUINA PRECIOSITAT DE LLETRA!

Així en majúscules ho ressalto més...

Ada ha dit...

Gràcies! m'alegra que t'agrade!

Irianesh ha dit...

Pobret vagabund...I mai li dones diners, ni un entrepà?? Un besito bonicaaaa

Bertha ha dit...

Fa uns dias que llei aquest blog, però no se que em passa, que duc dias un poc deprimida, per això al leelo, no vaig saber que dir-te, àdhuc a si m'a agradat el teu relat.

Ada ha dit...

Gràcies Bertha, no et preocupes i anima't, espere que passen prompte els núvols... Si et serveix, et recomane una cançó, per veure si t'alegra: "sometimes I'm happy, sometimes I'm blue"... (ara faig una nova entrada per a que l'escoltes)
Una abraçada!

Irianesh! no li dóne res, perquè no tinc res! "I can't give you anything but love"...

Bertha ha dit...

Gràcies m'a agradat.